۱۳۸۸ مرداد ۴, یکشنبه

چرا جنبش سبز جهانی می شود...

دیروز سوم مرداد ماه و 25 ژوییه در سرتاسر کشورهای جهان روز (اقدام) برای حقوق بشر در ایران نام گرفته بود.در بیشتر کشور های دنیا مردم با برگزاری تجمعات در خیابان ها و تحصن مقابل سفارت ایران در آن کشورها همراهی و همدلی خود را با جنبش سبز و بزرگ مردم ایران برای سرنگونی استبداد دینی اعلام کردند.
این که جنبش سبز و نوپای مردم ایران اینگونه با استقبال جهانیان روبه رو می شود و باعث شکل گیری صحنه ها و تصاویر غرور انگیزی چون تومار بیش از یک کیلومتری در پاریس و مابین برج ایفل و دیوار صلح می شود نشان از اوج احترام و توجه مردم سرتاسر دنیا به جنبش مردمی ایران است که در صورت به نتیجه رسیدن باعث خواهد شد که با توجه به ویژگی های منحصر به فردش درمیان دیگر جنبش های جهان نام ایران و ایرانی بیش از پیش در تاریخ جهان ثبت و ضبط شود.
اما به راستی ویژگی های این جنبش سبز چه بوده که مردم جهان را نیز به این شکل با خود همراه کرده است؟به عقیده نگارنده بزرگترین ویژگی این جنبش خودجوش بودن آن است.جنبشی که در قبل از انتخابات با نام موج سبز شکل گرفت به هیچ وجه هدایت شده نبود این مردم بودند که ایده سبز بودن موج را به مهندس موسوی ارائه کردند.اولین بار به یاد می آورم که در سومین همایش موج سوم در برج میلاد این جوانان بودند که با پوشش سبز رنگ در این جشن شرکت کردند و از آن وقت بود که شاهد گسترش این رویکرد در میان تمامی ایرانیان بودیم.
دومین ویژگی این جنبش مدرن بودن مبارزات آن است.اکنون در بستر فن آوری های روز جهان کمتر وسیله ای را مشاهده می کنید که مردم از طریق آن دست به آگاه سازی نزده باشند.فیس بوک توییتر وبلاگ های فعال جوانان و از همه جالب تر و جذاب تر پدیده جدیدی که ایرانیان برای اطلاع رسانی در جهان به نام خود ثبت کردند:تصویر برداری با موبایل و ارسال از طریق ایمیل به شبکه های فارسی زبان برای نمایش در سراسر دنیا که باعث شد مردم دنیا بتوانند صحنه های دد منشی حاکمان ظالم ایران را به خوبی حس کنند صحنه تلخ مرگ ندا باعث شد تا دنیا صدای مظلومیت جنبش ایرانیان را بشنود.همین طور صحنه های تیراندازی لباس شخصی های کثیف سپاهی و بسیجی به مردم غیرمسلح مدارک مستندی هستند که مانع انکار این اتفاقات توسط حاکمیت می شوند.
از روز اعلام نتایج دروغین انتخابات تاکنون این مردم بودند که هدایت جنبش را به عهده داشته اند و چه نیکو مهندس موسوی رهبر جنبش اعلام کرد که رهبر واقعی جنبش مردم بزرگ ایران هستند و در روز نماز جمعه تاریخی هم وی در لبیک به این خواسته ملت در مراسم حضور پیدا کرد.
اینکه حاکمیت اقتدارگرا سعی می کند به دروغ به افکار عمومی این گونه القا کند که جریانات خارجی از مدت ها پیش برای انقلابی رنگی در ایران برنامه ریزی کرده اند چیزی جز خود فریبی و تحریف افکار عمومی نیست.اینان خود بهتر از همه می دانند که جنبش مردمی ایران به دستور گروه و دسته خاصی ایجاد نشده که اکنون با سرکوب و کشتار و به بند کشیدن مردم به راحتی خاموش شود.
مگر آتش انقلاب بهمن 57 پس از آن همه قیام خونین فرو خفت که این جنبش بزرگ خاموش شود.حاکمیت کنونی نمی تواند با انکار حقیقت مانع تحقق آرمان ملت شود پس بهتر است تا هنوز اندک زمانی وقت برایشان باقی مانده صدای جنبش سبز ملت ایران را بشنود و به عظمت و بزرگی ملت سر تعظیم فرو آورد و به خواسته های بر حق آنان جامعه عمل بپوشاند شاید بدین طریق بتواند سقوط خود را به تاخیر بیندازد.

۱ نظر:

  1. ضمن موافقت با نظرات شما ، یکی از اصلی ترین دلایل گستردگی این جنبش حضور همه اقشار بصورت حداکثری بود.یعنی مانند کوی دانشگاه یا تظاهرات معلمان و رانندگان شرکت واحد نبود.اینبار همه آمدند و بالطبع خارج نشین ها را به حرکت وا داشتند.

    پاسخحذف