۱۳۸۸ مرداد ۵, دوشنبه

به داد زندانیان ما برسید

امروز داشتم یادداشت های بالاترین را می خواندم اول چشمم خورد به مصاحبه پدر محسن روح الامینی یکی از اعضای عالی رتبه ستاد محسن رضایی که در ان وی با ذکر وقایعی که منجر به تحویل جسد پسر مظلومش شده بود رخداد های وحشتناکی را بازگو می کند:


جنازه اش را که دیدم متوجه شدم که دهانش را خرد کرده اند. فرزندم انسان صادقی بود. دروغ نمی گفت. مطمئنم هرچه از او سؤال کرده اند، درست پاسخ داده است. آنها احتمالاً نتوانسته اند، صداقت او را تحمل کنند و وی را به شدت، کتک زده و زیر شکنجه کشته اند. با عنایت مسؤولین، پرونده پزشکی او را مطالعه کردم، محل فوت او را لاک گرفته بودند. مشخص شد که بعد از مجروح شدن، به او نرسیده اند تا خون او عفونی شده و دچار تب شدید بالای 40 درجه گردیده و از شدت تب، دچار بیماری مننژیت شده است. او را ساعت سه و نیم بعد از ظهر چهارشنبه به عنوان فرد مجهول الهویه به بیمارستان شهدای تجریش منتقل و صبح روز پنج شنبه جسد او را به سردخانه تحویل می دهند. آنها، پس از یک هفته، ما را در جریان قتل فرزندم، قرار دادند. برای تحویل جسد، از ما تعهد گرفتند که شکایتی از کسی نداریم.

در مصاحبه ای دیگر همسر شهید زنده ما سعید حجاریان مشاهدات عینی خود را در دیدار کوتاه خود با همسرش این گونه بیان می کند:


از زندان اوین صدای هَل مِن ناصر یَنصُرنی به گوش می‌رسد، جان سعید در خطر است، آیا در ایران کسی نیست وی را نجات دهد؟" دکتر مرصوصی با اعلام اینکه سعید را در مقابل دوربین نشانده بودند و با حضور چندین مامور امنیتی نمی‌توانست بگوید بر او چه گذشته است گفت:" سعید با رنگی زرد و پریده و ضعف شدید بدنی و افسردگی شدید در کل ملاقات اشک می‌ریخت." وی با اشاره به بوی بدی که از بدن سعید احساس می‌شد گفت:"سعید گفته است که وی را زمان زیادی زیر آفتاب نگه داسته‌اند. که به نظر می‌رسد برای اینکه سعید را تحت فشار قرار دهند او را زیر آفتاب داغ تابستان نگه داشته‌اند. که با توجه به وضعیت جسمی سعید، این کار می‌تواند برای او مشکلات قلبی عروقی ایجاد کند." زینب حجاریان نیز در مصاحبه ای با شبکه تلوزیونی بی بی سی به نقل از پزشکان سابق سعید حجاریان از احتمال ابتلای پدرش به هپاتیت ویروسی و بروز عوارض جانبی آن بر مغز و اعصاب او خبر داده بود. به گفته او در این مصاحبه پزشک آقای حجاریان علت بروز زردی در او را ناشی از دو مشکل می‌داند؛ یا ناشی از بروز هپاتیت ویروسی به علت گرمای تابستانی تهران و وضع نامناسب بهداشتی زندان است و یا مصرف کنترل نشده دارو باعث آسیب‌دیدگی کبد شده است .

مشخصا این مشتی است نمونه خرواری انبوه که متاسفانه با سکوت کثیف مسولان رژیم همراه بوده است فضای اختناق حاکم بر رسانه های کشور هم به هیچ وجه اجازه نمی دهد تا اطلاع رسانی درستی از این جنایت صورت گیرد و متاسفانه اکثریت مردم از عمق فاجعه هایی رخ داده هیچ گونه اطلاعی ندارند.وظیفه جنبش در شرایط حاضر تلاش وتمرکز برای آزادی زندانیان در بند مان است. نباید لحظه ای دست از آگاه سازی مردم در شرایط اختناقی کنونی دست برداریم.خدایا در این لحظات تو یار و یاور مظلومین هستی



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر