۱۳۸۸ مرداد ۱۱, یکشنبه

کودتای مخملی اسم رمز تمام جنایات و محاکمات رژیم


دیروز اولین جلسه دادگاه مضحک متهمان پرونده انقلاب مخملین!!! در حالی برگزار شد که نه تنها اکثریت مردم بلکه حتی نزدیکان و وکلای متهمین هم از برگزاری چنین جلسه ای اطلاع نداشتند و رخداد دیروز به عنوان یکی دیگر از شعبده بازی های حاکمیت اقتدارگرا در به سخره گرفتن شعور و فهم ایرانیان به شمار می رفت.از طرف دیگر این دادگاه نمایشی حداقل شرایط برگزاری یک دادگاه را نیز برخوردار نبود.
اصل 35 قانون اساسي به‌صراحت بيان مي‌دارد كه در همه دادگاه‌ها طرفين دعوي حق دارند براي خود وكيل انتخاب كنند و حتي اگر توانايي انتخاب وكيل نداشته باشند بايد وكيلي براي آنها انتخاب شود. علاوه بر این که متهمان اجازه نیافتند که با وکلای خود قبل از جلسه دادگاه دیداری داشته باشند حتی وکلا از زمان برگزاری جلسه دادگاه هم تا روز محاکمه مطلع نبودند.


پیش از این بارها اعلام شده بود که چون دفعات قبل پروژه های اعتراف گیری از تلویزیون حکومت پخش می شود اما رخداد دیروز همه را به یکباره متعجب کرد.دادگاه فرمایشی و نمایشی دیروز در حالی برگزار شد که معاون دادستان به عنوان مدعی العموم متنی را قرائت کرد که به قول برخی از سیاسیون مشخص بود که شبیه یکی از سرمقاله های حسین شریعت مداری در کیهان نگاشته شده بود.

از طرف دیگر در متن کیفر خواست تاکید زیادی برطرح ریزی انقلاب مخملی شده بود که در اعترافات این دو متهم کمترین اشاره ای به این مورد صورت گرفت و ایشان بیشتر به تایید نتیجه انتخابات و توبه وانابه نسبت به عملکرد خود قبل از انتخابات پرداختند.البته محمد علی ابطحی که مشخص بود فشار زندان به شدت از لحاظ فیزیکی و فکری وی را تحت تاثیر قرار داده بود در مورد تقلب در انتخابات و رمز اشوب های خیابانی جملاتی را مطرح کرد.

از طرف دیگر درکنفرانس مطبوعاتی ای که تنها از طرفداران حاکمیت در ان حضور داشتند در تمامی دقایق صفحاتی در دستان ابطحی وجود داشت که نشان دهنده دیکته شدن متن اعترافات به وی بود.

آثار استرس و نگرانی در چهره این افراد به وضوح قابل مشاهده بود و همان طور که مراجع تقلید و دیگر بزرگان نیز گفته اند اعترافات تحت فشار هیچ گونه ارزش حقوقی ندارد این در حالی است که این افراد کمترین ارتباطی با محیط خارج داشته اند و شاید حتی به ایشان القا شده که اوضاع خارج کاملا بر ضد ایشان است و این بر گفته هایشان تاثیر بسیاری داشته است.همسر محمد علی ابطحی از قول وی نقل می کند که به وی قرص هایی داده شده است که او را از تمام هم و غم دنیا رها کرده است و این نشان دهنده اوج فشارهای روحی بر ایشان است.

دیروز محمد علی ابطحی گفت که تقلب اسم رمز اشوب ها بود.ما نیز می گوییم که توطئه انقلاب مخملی اسم رمز تمامی کشتارها و بازداشت ها و محاکمات و تحریف افکار عمومی است.اما مردم ما آگاه تر از این هستند که با این دادگاه های نمایشی آن هم در آستانه مراسم تحلیف دولت کودتا فریب خورده ویا مایوس شوند و قطعا جنبش پر قدرت تر از همیشه به راه خود ادامه خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر