۱۳۸۸ مرداد ۲۱, چهارشنبه

جامعه مدنی مبارزه مدنی


یک هفته ای با شما نبودم چون که برای تجدید قوای نیروی از دست رفته ام که ناشی از تلاش شبانه روزی همگی ما برای تحقق آرمان بلندمان بود به شت به یک سفر احتیاج داشتم.به لطف خدا سفر بسیار خوب و مفرحی هم بود و باعث شد که من امروز احساس کنم که برای ادامه مبارزه با تحجر و استبداد در کنار دیگر هموطنان سبز اندیشم امادگی لازم را دارم.
از طرف دیگر مشاهدات خیلی جالبی هم در سفر داشتم نکته ای که از ابتدای سفر من به شمال تا انتهایش برایم جذاب بود واکنش های مردمی بود که اکنون همگی زبان مشترکی برای برقراری ارتباط با همدیگر پیدا کرده بودند و آن علامت پیروزی بود که جوان و نوجوان و کودک و بزرگ از شیشه های خود به ماشین های در حال عبور نشان می دادند و ما نیز پاسخ آنها را از صمیم قلب می دادیم و بر یکدیگر درود می فرستادیم.این مسئله نه تنها قوت قلبی برای ماست بلکه نشان دهنده اوج همبستگی و یکدلی ما برای ادامه مبارزه است و به شدت باعث دلسردی مخالفان جنبش خواهد شد.همان طور که بارها پیش از این نیز گفتم یافتن زبان مشترک سبز بین همه مردم خود از بزرگترین دستاوردهای این موج بود.
البته یک هفته کامل بی خبری این اجازه را به من نمی دهد که بتوانم تحلیلی در مورد رخدادهای اخیر داشته باشم اما تنها می توانم از این که در هفته سیاه تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری احمدی نژاد خود را در تحریم خودخواسته رسانه ای قرار داده بودم ابراز خشنودی کنم.از سوی دیگر خدا را شکر شاهدیم که علاوه بر سران اصلاح طلبی که هنوز آزادند برخی از سران اصولگرای تاحدودی منصف چون علی مطهری و احمد توکلی وارد عرصه دفاع از حقوق ملت شده اند و با نامه نگاری و نطق های خود در مجلس و دیگر تریبون هاخواستار رسیدگی به شکایات مردم و جرایم جنایتکاران و شکنجه گران رژیم هستند.
از طرف دیگر رهبران رژیم هم از ترس حضور میلیونی مردم در نماز جمعه این هفته تهران مانع از حضور هاشمی رفسنجانی در این تریبون شدند تا نشان دهند که چقدر از مردم و اعتراضاتشان هراس دارند.مردمی که در روز تحلیف هم دست از اعتراض برنداشته و جانانه در مکان های مختلف صدای خود را به گوش کودتا چیان رساندند.ازدیگر سو تصاویر مزحکی که از مراسم روزانتصاب احمدی نژاد توسط بالایی دیده شد به علت تحریم گسنرده مراسم توسط مقامات عالیرتبه نظام بیشترشبیه به یک عزاداری بود تا جشن روز تنفیذ رای ملت .
به هر حال با قاطعیت می توان گفت آن چیزی که تاکنون و پس از انتخابات رخ داده پیروز اراده ملت در به چالش کشیدن پیروزی احمدی نژاد است که قطعا در 4 سال آینده تا پیروزی کامل جنبش ادامه پیدا خواهد کرد.مبارزه بدون خشونت یعنی اینکه بتوانیم بدون کمترین خسارت جانی اهداف خود رابه نظام دیکته کنیم چیزی که تاکنون به خوبی محقق شده است و باعث شد تا در دو روز مهم برای ریاست جمهوری فضای امنیتی برکشور حاکم شود و جشن اقایان تبدیل به عزای عمومی شود.روزهای روشنی برای مبارزات مدنی و مدرن مردم ایران در راه است.

۱ نظر:

  1. اقاسلام خوش اومدی خوشحالیم که سلامت رسیدی.اقا مامرتب میومدمیم وکلیک میکردیم .انشالله دوباره کارمونوشروع کنیم.دارم گروه قوی وخوبی را درست میکنم.انشالله پول خوبی گیرمون میادهرماه .

    پاسخحذف