۱۳۸۸ شهریور ۸, یکشنبه

برکناری مرتضوی: تغییر رویه یا تغییر مهره در قوه قضائیه

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان دیروز خبری مسرت بخش به گوش تمام آزادی خواهان ایران رسید.رئیس جدید قوه قضائیه با برکناری سعید مرتضوی از دادستانی تهران نور امیدی را در دل همه ایرانیان برافروخت.
این اقدام را با توجه به رخداد های اخیر در طراحی دادگاه های فرمایشی که با کیفرخواست های موهن و سراسر جعلیات مرتضوی همراه بود باید اقدامی رو به جلو تلقی کرد. اما برخی معتقدند این یک اقدام برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی است تا نشان داده شود که حاکمیت نسبت به اقدامات اخیر خود تا حدودی عقب نشینی کرده است.
نگارنده معتقد است با هر هدف و نیتی در شرایط کنونی این اقدام تا حدودی باعث تسکین آلام مردم و پاسخگویی مثبت به افکار عمومی است. این گونه اقدامات اگر چه از بار جنایت کارانه وقایع اخیر نمی کاهد اما باعث می شود افکار عمومی اینگونه احساس کند که به خواسته هایش توجه شده و حاکمیت در قبال اعمالش تاحدودی پاسخگوست. کمتر کسی است که از سابقه به شدت سیاه این فرد درسال های اخیر بی اطلاع بوده باشد.دستورهای غیرقانونی در توقیف فله ای روزنامه های اصلاح طلب که باعث شد به وی لقب قصاب مطبوعات داده شود هرکدام تیری بود بر قلب نواندیشی و آگاه سازی و آزادی بیان در این کشور که متاسفانه علیرغم اعتراضات گسترده فرهیختگان این کشور توسط رئیس وقت این قوه هیچ وقعی نهاده نشد.
جریانی که وی و شریعت مداری وبرخی ارکان قدرت آن را طراحی کرده اند و تااینجا رسانده اند و اکنون در اتاق های تاریک خود با بررسی افکار عمومی در حال طراحی مراحل پیچیده تر آن هستند حذف کامل یک جریان ریشه دار از بدنه حاکمیت است که در صورت سکوت و عدم واکنش مردم با محاکمه سران اصلاحات ادامه خواهد یافت.مشخص نیست این تغییرات در جهت تغییر این تفکر در بدنه این قوه است یا سران این قوه از این تغییر خود اهدافی دیگر را دنبال می کنند.
باید منتظر باشیم و ببینیم دادستان جدید چه سابقه ای دارد و رویه کارش تغییر می کند و یا این تغییر تنها یک تغییر مهره برای تحریف افکار عمومی مردم به شمار می آید.مردمی که اکنون بیش از این که به دنبال محاکمه نمایشی و فرمایشی سران اصلاح طلب باشند بیشتر به دنبال مجازات عاملان جنایت های پس از انتخابات روزها را سپری می کنند.

۳ نظر:

  1. سلام
    البته تغییر رویه صد در صد ایفاق خواهد افتاد ولی نه در حدی که برای ما امدوار کننده باشد . یکی از خانمهای آزاد شده گفته بود که قاضی مرتضوی در مقابل اعلام تهدید به تجاوز به وی گفته است که اینها لازمه ی بازجویی هستند . شاید جانشین وی از لحاظ شخصیتی در این سطح پایین نباشد ولی آن چیزی که واضح است این است که امثال مرتضوی اجرا کننده ی کور و بی اختیار یک اراده ی بسیار قدرتمند هستند که آن اراده و قدرتش کماکان پا برجا هستند .
    فرصت شد سری هم به من بزنید .
    Ashkan-paarty.blogspot.com

    پاسخحذف
  2. فعلا كه اين جلاد بركنار شد به اميد اينكه سردسته ي اين جلادها هم بركنار شود.
    به اميد پيروزي

    پاسخحذف
  3. سلام
    آقا شرمنده به خدا . من مطمئن بودم که وبلاگ شما را پیوند زده ام که گویا فراموش کرده بودم . پیری است و هزار و یک عیب و علت . باز هم عذر خواهی می کنم .
    به امید دیدار .

    پاسخحذف