۱۳۸۸ مرداد ۳۱, شنبه

نهاد روحانیت: دلسوز یا جنایتکار






بار دیگر تریبون نماز جمعه این هفته هم خبر ساز شد.کلا پس از انتخابات هر کدام از نماز جمعه ها و توسط هر خطیبی ایراد شده خبرساز بوده و تبدیل به تیتر یک یا دو روزنامه های شنبه شده است.از اولین نماز جمعه پس ازانتخابات که در آن رهبر رژیم دستور مستقیم آتش رابر مردم صادر کرد و شنبه خونین 30 خرداد را باعث شد تا نماز جمعه دو هفته بعد که در آن احمد جنتی دستور اعتراف گیری و فشار بر معترضین را صادر کرد و باعث شد که جسد ها پیاپی و به شکل های دهشتناک ازبازداشت گاه ها خارج شود و در نهایت تاریخی ترین نماز جمعه پس از انتخابات که دیگر تکرار نشد متعلق به 26 تیرماه بود که هاشمی رفسنجانی در عین محافظه کاری توانست بخشی از واقعیت را از تریبون نماز جمعه برای ملت بازگو کند و راه حل هایی را ارائه کند که نه تنها هیچ گاه هم جامه عمل پوشانیده نشد بلکه باعث شد فردای این خطبه ها یزدی با لحنی تحکم امیز هاشمی را این گونه خطاب قرار دهد که شما چه کاره این مملکت هستید که این درخواست را می دهید!!!
این خطبه تاریخی هیچ گاه تکرار نشد و هاشمی مرعوبانه حاضر نشد تا ماه بعد از فرصت خود برای دفاع از حقوق ملت استفاده کند و باعث شد تا احمد خاتمی یکبار دیگر فرصت پیدا کند تا ناجوانمردانه به شیخ شجاع نظام مهدی کروبی بتازد و حتی خواستار اجرای حد به وی شود و در نهایت یکبار دیگر احمد جنتی دبیرفرتوته شورای نگهبان پشت تریبون نماز جمعه حاضر شد و دستور دیگری صادر کرد و خواستار دستگیری سران و رهبران اصلاح طلب و برخورد قاطع با به قول وی ام الفساد حوادث اخیر شد.بار پیش که دستور اعتراف گیری وی باعث کشته شدن تعداد زیادی از جوانان وطن شد. باید دید این بار دستور این شخصیت موثر رژیم که به عقیده نگارنده در پشت تمام جنایات خونین رژیم جای پای این فرد دیده می شود چگونه رنگ واقعیت به خود می گیرد.
از طرف دیگر در قم در این دوماه اخیر ایت اله جوادی املی و امینی به خوبی با نصایح سازنده خود از این تریبون خواستار حاکمیت دیدگاه اعتدالی در برخورد با حوادث پس از انتخابات شدند و مسولان نظام را از سرانجام این جنایت ها زنهار دادند.
مراجع تقلید بزرگ کشور همچون آیت اله منتظری صانعی و تعدادی دیگر مستقیما با صدور فتاوایی جنایات رژیم را محکوم و حتی دست به روشنگری زدند. مراجع تقلید دیگری چون ایت اله مکارم شیرازی ودیگر ایات عظام نیز با سکوت خود و عدم تبریک به رئیس جمهور کودتا اعتراض خود را نشان دادند.
نهاد روحانیت نشان داده که پس از انتخابات دو دسته شده است و اختلاف در این گروه مهم در نظام به شدت در حال شدت گرفتن است.باید گفت که بخش اعظمی از این دسته با جنایت های اخیرنظام مخالف اند و به نوعی چاره ای جز تحمل این وضعیت ندارند.اما متاسفانه بخش کمی از این دسته که از قضا از قدرت فراوانی هم در رژیم برخوردارند نه تنها باعث آلوده شدن دامان روحانیت و بدبینی ملت به این قشر شده اند بلکه تبدیل به شریک جرم نظام و مغز متفکرجنایات اخیرنیز شده اند.
البته مردم نیز به خوبی نشان داده اند که بین این دودسته به خوبی تفکیک قائل می شوند و به طور قطع روزی روحانیون جنایتکاری چون جنتی روزی اگر زنده ماندند در دادگاه عدل الهی و توسط ملت محاکمه خواهند شد و روحانیون واقعی و دلسوزی چون ایت اله منتظری و صانعی نیز به جایگاه واقعی خود خواهند رسید. به امید این روز که چندان دور به نظر نمی رسد.

۲ نظر:

  1. سلام
    ممنون از محبتتان . باید گفت آنقدر معادلات داخل نظام پیچیده شده که واقعا نمی توان دقیقا تشخیص داد که گفتار رفسنجانی مرعوبانه بوده یا هدفمند . در مورد دستگیری و برخورد با سه رهبر فعلی اصلاحات تصور من این است که تهدیدات و هیاهوی ائمه ی جمعه مصداق خوابیده پارس کردن است و نظام دیگر حاضر نیست آبروریزی های 2 ماه اخیر را تکرار کند و جو ناامنی بر علیه خود را تشدید کند .

    پاسخحذف