۱۳۸۸ شهریور ۱۷, سه‌شنبه

گزارش کهریزک :لنگه کفشی در بیان صدا و سیمای حکومتی

بالاخره پس از مدت ها صدا وسیمای رژیم با تهیه گزارش تقریبا کاملی به بررسی نسبتا منصفانه ماجرای تاسف بار بازداشتگاه کهریزک پرداخت. در اين گزارش براي اولين بار تصاويري نزديک از بيرون و درون بازداشتگاه مخوف کهريزک به نمايش در آمد که نشان مي داد اين مکان ، نه يک بازداشتگاه متعارف که مجموعه يي از سوله ها و بناهاي احداث شده در يک محيط بياباني بوده است که از آن براي نگهداري انسان ها در شرايط بسيار وخيم و مرگبار استفاده مي شد. در اين گزارش که مشخص بود دستور ويژه يي خارج از روال معمول 30/20 براي ساخت آن وجود داشته، نه تنها از توجيهاتي مانند اينکه قربانيان کهريزک قبل از بازداشت بيمار بوده اند خبري نبود و عاملان جنايات صورت گرفته، نفوذي و ايادي دشمن خارجي معرفي نشدند بلکه در گفت وگو با پدر يکي از قربانيان کهريزک (مرحوم کامراني) وي به صراحت از برخي اظهارات عجيب از جمله اينکه کشته شدگان کهريزک مننژيتي بوده اند، انتقاد کرد و به علاوه سردار تشکري رئيس بازرسي کل نيروي انتظامي نيز صراحتاً اعلام داشت متهماني که جنايات کهريزک را رقم زدند، نيروهاي رسمي اين نيرو از درجه دار تا سرهنگ بوده اند و همچنين ذکر شد برخي قضات نيز در اعزام متهمان به کهريزک مرتکب تخلف شده اند که پرونده هاي آنان نيز در مراجع قانوني تحت رسيدگي است. همچنين بهرامي رياست دادسراي نيروهاي مسلح نيز به صراحت گفت شرايط و رفتارهاي صورت گرفته در بازداشتگاه عامل مرگ تعدادي از بازداشتي ها بوده است نه بيماري قبلي آنها و عللي از اين دست. در واقع تصريح مقامات مسوول بر گناهکار بودن تعدادي از ماموران انتظامي و قضايي، نويدبخش اين بود که نوعي واقع گرايي در بررسي اين پرونده وجود دارد. در اين گزارش همچنين به شرايط وخيم بهداشتي در کهريزک و ضرب و شتم بي رحمانه افراد دربند آن اذعان شد و خبرنگار سيما، پاي صحبت برخي افراد شکنجه شده نشست که از اقدامات انجام شده در دوران بازداشت، شکايت ها داشتند.

پخش این گزارش از تلویزیون حکومتی جمهوری اسلامی پیروزی بزرگی برای جنبش است.حکومت به اصطلاح اسلامی که مدعی امام زمانی دارد بالاخره برای اولین بار پرده از جنایات خود برداشت. هرچند در این گزارش لاپوشانی حقایق و مشخص نکردن عمق فجایع رخ داده در این زندان به وضوح دیده میشد ولی در تلویزیونی که تا چند روز پیش همواره کسانی را که اینگونه جنایات را فاش میکردند به القاب گوناگون متهم میکرده این یک حرکت رو به جلو به شمار می رود.
همان طور که در انتهای این گزارش از زبان خبرنگار بیان شد ملت ایران انتظار دارند که تمامی عوامل این جنایات کثیف بدون اغماض و در دادگاهی کاملا علنی بدون کوچکترین فشاری از طرف حاکمیت برای کوچک جلوه دادن این فاجعه محاکمه شده و ملت متوجه شوند که آیا این افراد که در این گزارش خودسر خوانده شدند براستی با کینه و عداوت شخصی به جنایت و آزار جنسی زندانیان پرداخته اند و یا یک دستور از بالا و یک حکم قضایی از سوی دادستانی به ایشان این اجازه را داده که این چنین به جوانان وطن هتک حرمت کنند.
البته از همین حالا می شود به راحتی حدس زد که سرانجام این پرونده و عاملان جنایتش شبیه دادگاه عاملان جنایت کوی دانشگاه سال 78 خواهد بود که سرانجام آن محکوم شدن یکی از سربازان بود و هیچ گاه افکار عمومی در جریان عامل اصلی این جنایت که از قضا حوادث و جنایات اخیر را هم هدایت می کرد قرار نگرفت.

لینک بیست وسی مربوط به گزارش بازداشتگاه کهریزک: از دست ندهید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر